De coronacrisis hakt er in. Bijna elk bedrijf en elke ondernemer wordt in meer of mindere mate geraakt. En de grote vraag is hoe lang deze onzekere periode nog duurt.
Het is belangrijk om tijdens deze crisis niet van de radar te verdwijnen. Ik zie heel veel bedrijven en ondernemers ineens stoppen met het plaatsen van social media berichten of uitvoeren van hun online marketing activiteiten, omdat ze denken dat het momenteel toch geen nut heeft.
Blijf zichtbaar, juist nu
Maar juist nu moet je zichtbaar blijven, je wilt immers niet vergeten worden en het is lastig om je plek erna weer ‘op te eisen’. Let wel op met het soort berichten dat je plaatst. Berichten alleen maar gericht op verkoop zijn nu minder relevant en kunnen irritatie opwekken.
Laat bijvoorbeeld je huidige werkplek zien, doe een throwback met een oude foto, laat zien welke projecten / klussen nu worden opgepakt of geef tips op jouw vakgebied waar volgers in deze periode iets mee kunnen. Denk in dat laatste geval aan blogs en/of nuttige artikelen, maak een video met handige tips & tricks, deel e-learnings of start een webinar of online training (al dan niet tegen betaling).
En krijg je veel vragen over bepaalde onderwerpen, stem je content daar dan op af. Wees relevant en behulpzaam in deze, voor iedereen, lastige tijd.
Daarnaast brengen mensen momenteel veel meer tijd online door waardoor je je zichtbaarheid en naamsbekendheid kunt vergroten.
Vergeet je online branding niet
Vergeet ook niet om bezig te blijven met je online (personal) branding en blijf actief bezig met het uitbouwen van je netwerk en het opdoen van waardevolle connecties. En verhoog je gunfactor door het simpelweg (online) helpen van iemand zonder dat je daarvoor meteen iets terugverlangt.
LinkedIn is daar een goed kanaal voor en je oefent meteen je social selling skills wat je online branding weer ten goede komt. Wil je meer weten over social selling, lees dan ook even deze tip.