Yes, je (nieuwe) social media kanalen zijn allemaal aangemaakt en ingericht en je wilt ze nu natuurlijk graag promoten. Je plaatst daarom social media buttons op je website, in je nieuwsbrief, e-mailhandtekening, etc.
Zorg er dan wel voor dat je de juiste logo’s gebruikt. Ik zie bijvoorbeeld nog heel vaak het oude Twitter-logo voorbij komen op websites en in e-mailhandtekeningen. Of zelfs een Tumblr-logo dat voor Twitter wordt aangezien. Een verkeerd social media logo gebruiken komt natuurlijk niet erg professioneel over.
Controleer dus meteen even of jij de goede social media icoontjes gebruikt. En vergeet ook al je offline marketinguitingen niet!
Hieronder wat voorbeelden die ik de afgelopen tijd tegenkwam:
Advertentie Women’s Health met oude Twitter-logo.
Nieuwsbrief ANWB met oude Twitter-logo.
Winkelcentrum Heuvel Eindhoven met Tumblr-logo als Twitter-logo.
Oud Twitter- en YouTube-logo website autodealer. Ook het Facebook-logo is niet helemaal juist met de F in het midden in plaats van aan de rechterkant.
Weten waar je je social media buttons allemaal kunt plaatsen, kijk dan hier.