De LinkedIn bedrijfspagina is nog vaak een ondergeschoven kindje. En dat is jammer, want het is een perfecte manier om je bedrijf te promoten. Door regelmatig berichten te plaatsen, kun je goed laten zien waar je je mee bezighoudt en waar mensen je voor kunnen benaderen.
Omdat LinkedIn een zakelijk platform is, kun je hier ook een andere doelgroep aanboren dan op je andere online kanalen. Daarnaast is het een ideaal kanaal om nieuwe medewerkers te werven omdat LinkedIn gebruikers hier steeds vaker op zoek gaan naar een nieuwe baan of dat ze een vacature via de tijdlijn voorbij zien komen.
Hieronder mogelijkheden om je LinkedIn bedrijfspagina te promoten.
LinkedIn bedrijfspagina koppelen
Laat medewerkers de LinkedIn bedrijfspagina koppelen aan hun LinkedIn profiel. Bij werkervaring vullen ze de bedrijfsnaam in en als je als bedrijf een LinkedIn bedrijfspagina hebt, wordt het logo ervan zichtbaar op het profiel van je medewerkers. Als je op het logo klikt, kom je op de LinkedIn bedrijfspagina uit.
Hieronder een voorbeeld hoe het eruit ziet als de LinkedIn bedrijfspagina is gekoppeld aan een LinkedIn profiel.
LinkedIn bedrijfspagina delen
Medewerkers kunnen ook updates van de LinkedIn bedrijfspagina liken of delen zodat berichten een groter bereik krijgen. Wanneer je een update deelt, kun je er eventueel nog een eigen tekst boven zetten.
Geef medewerkers hierin wel een beetje vrijheid en laat ze in hun eigen bewoordingen iets erbij zetten. Op deze manier is het authentieker en daardoor geloofwaardiger omdat het geen ‘corporate’ teksten zijn.
Hieronder een voorbeeld van een update op LinkedIn. Wil je deze delen, klik dan op ‘share’.
Vervolgens krijg je een pop-up scherm zoals hieronder te zien waar je nog een eigen tekst bij kunt zetten.
Let op als je beheerder bent van de pagina: zorg dat je ‘ledenweergave’ aan hebt staan i.p.v. ‘beheerdersweergave’, anders like of deel je het als pagina zelf en niet als persoon. Dit geldt zowel voor de desktopversie als via de app. Lees hier hoe je reageert als ‘jezelf’.
Vergeet nieuwe medewerkers trouwens niet te vragen of ze de LinkedIn bedrijfspagina willen gaan volgen.
Connecties uitnodigen
Sinds kort kun je ook je eigen LinkedIn connecties uitnodigen om de LinkedIn bedrijfspagina te gaan volgen (alleen via desktopversie). Dit is vergelijkbaar met het op Facebook uitnodigingen van vrienden om de Facebookpagina te liken.
Ga hiervoor naar ‘Admin view’ -> ‘Admin tools’ en klik op ‘Invite connections’. Er verschijnt een pop-up scherm waar je jouw connecties kunt selecteren en een uitnodiging kunt sturen.
Dit is een interessante optie omdat vaak meerdere medewerkers de pagina beheren en zij allemaal weer andere mensen in hun netwerk hebben die uitgenodigd kunnen worden. Goed om te weten: LinkedIn gebruikers kunnen zien wie de uitnodiging voor het volgen van de LinkedIn bedrijfspagina heeft verstuurd.
En let er daarnaast ook op dat je geen spammer wordt door iedereen maar lukraak uit te nodigen. Ga na of degenen die je een uitnodiging stuurt, interesse heeft / gaat hebben in jouw bedrijf. Op die manier zorg je ook voor een bepaalde ‘volgers kwaliteit’. En dat laatste is belangrijk, want als jouw pagina wel veel volgers heeft, maar er nauwelijks interactie plaatsvindt, dan komen jouw berichten minder vaak voorbij in de tijdlijn van LinkedIn. Dat heeft te maken met het zogenoemde algoritme.
LinkedIn button
Daarnaast kun je ook nog een LinkedIn button op andere kanalen plaatsen, waarmee je de bedrijfspagina nog meer onder de aandacht brengt. Lees hier waar je overal een LinkedIn icoontje kunt plaatsen.